Soudabeh Ashrafi's Blog وبلاگ سودابه اشرفی

۱۱/۰۲/۱۳۹۱


 همه با هم!

 هر چقدر هم که مسلمانان گلو پاره کنند که اسلام دین صلح و رحمت و از این دری وری‌هاست باور کردنش نیازمند شواهدی‌ست که ما ‌در دست که هیچ، در هیچ جای دیگر بدنمان نداریم، بلکه برعکس! راه برخورد اسلام واقعی و "راستین" به طور کلی، حل مشکل از طریق زور، خشونت از نوع خشن‌ترینش! و حذف فیزیکی‌ست. این که بقیه‌ی ایدئولوژی‌ها هم همین‌طور، فعلن بماند.  به نظر من از واقعیت به دور است که بشود به طور کلی انتظار دیگری از دولت ایدئولوژیک اسلامی در رابطه با ما ایرانیانِ ورم‌کرده از اسپرم "کوروش بزرگ" داشت.
 
جمهوری اسلامی از روز اولی که سرکار آمده بنا را بر حذف هرگونه مخالف از راه زندان و تجاوز و شکنجه و اعدام گذاشته و جلو رفته. می‌گویند می‌کشد که رعب و وحشت ایجاد کند و دیگران حساب کار خودشان را بکنند. این درست است ولی تنها دلیل نیست. اگرنه در دهه‌ی شصت هزاران را علنی‌تر از آن می‌کشت که کشت. ربطی هم به شرایط و محکم بودن پایه‌های رژیم و... ندارد زیرا که پایه‌های جمهوری اسلامی هیچ وقت شل‌تر از این نبوده.
یک دلیل دیگری که جمهوری اسلامی را وادار می‌کند به این سادگی به دار بکشد، ضعف از و عدم تمایل به نگهداری زندانیان و مجرمین "خفن" در زندان است. کدام رژیمی که لبه‌ی پرتگاه ایستاده حوصله دارد که دائم به دور و برش نگاه کند و به عده‌ای مجرم، هرچند خلف، سرویس بدهد؟  به هرحال این زندانیان خرج خورد و خوراک و نگهداری دارند. کلی دم و دستگاه، حتا در حد زندان‌های جمهوری اسلامی، حتا از نوع کهریزکی‌ش، باید وجود داشته باشد. زندانی کردن، قمه‌کشی و تجاوز و دزدی و آدم‌کشی را از خیابان‌های پایتخت اسلامی به زندان‌های پایتخت اسلامی می‌کشاند و وظیفه ی ضبط و ربط  و کنترل قوم بسیار عصبانی و دادرسی عادلانه را هم به "خدمات" نظام  اضافه می‌کند. و این انصافن جزء خدمات اجتماعی بسیار سخت است! به اضافه‌ی این که اصلن از زمان آغاز انقلاب، قمه‌کشی و زورگویی به طور رسمی در انحصار خود رژیم جمهوری اسلامی بوده و از همان ابتدا قرار شد خودشان تو دهن قمه‌کش بزنند و قمه‌کش تعیین کنند و کردند. حالا اگر  دو جوان بیایند و با کمال پررویی به خاطر 70000 تومن قمه‌ای در مقابل قمه‌شان بگذارند، خب نمی‌شود که.
این حرف‌های مدنی و متمدنانه و غربی که این‌ها باید تربیت بشوند و فرهنگ‌سازی بشود و فقر باعث جرم و جنایت می‌شود و ... اصلن مطرح کردنش در چارچوب چنین رژیمی "سوسول بازی" ای بیش نیست احتمالن و باید بی‌خیالش شد. اگر این دسته از بازماندگان کوروش بزرگ هم این حرف‌ها سرشان می‌شد که نه آن‌ها آن‌جا بودند، نه ما این‌جا و نه همه با هم جایی دیگر. کی حوصله داره بابا کلی کار مهم رو دستشون مونده. ما هم وقت گیر آوردیما!
پی‌نوشت متفکرانه: اگه شاه چهارتا آخوند اعدام می‌کرد...!