Soudabeh Ashrafi's Blog وبلاگ سودابه اشرفی

۱۲/۰۸/۱۳۸۸





از آن جایی که نگرش هر انسان به جهان پیرامون و رابطه‌اش با آن در همه‌ی ابعادش  منحصر به خود اوست و شبیه به هیچ انسان دیگری نیست، آدمی به خودی خود قصه‌گویی‌ست شبیه هیچ قصه گوی دیگر. ثبت قصه‌های واقعی ایرانی می‌تواند  ثبت فرهنگ ایرانی در کل، و رسیدن به درکی درست از وجود مستقل ما در جزء باشد. ثبت قصه‌های ایرانی ثبت آرشیوی ازاتفاق‌ها و محرک‌های رازآلود و ناشناخته‌ی پنهان در پشت جهان ایرانی‌ست. قصه‌های واقعی زندگی، نگاه ما به جهان و توقعات ما را از زیست-جهان به نمایش خواهد گذاشت. با این مشغله‌ی فکری‌ست که شکل دادن و اجرای یک پروژه‌ی قصه‌گویی ایرانی ایده‌ای جذاب و قابل تعمق به نظر می‌رسد.
از شما دعوت می‌کنم تا با گفتن قصه‌های شخصی و واقعی زندگی‌‌ خود یا قصه‌هایی که از دیگران شنیده‌اید یا شاهد آن‌ها بوده‌اید در شکل‌گیری این پروژه شرکت کنید. قصه‌های انتخاب شده از میان قصه‌های رسیده به تدریج ‌روی این وبلاگ گذاشته خواهند شد و نهایتن در مجموعه‌ای تحت عنوان "پروژه‌ی قصه‌گویی ملی" منتشر خواهند شد.
توجه داشته باشید که این یک پروژه‌ی ادبی نیست بنابراین، نوشتن این قصه ها الزامن داستان نویسی نیست و شامل هیچ محدودیت موضوعی، سبک و زبان هم نخواهد بود. 
دستور زبان و تکرار جمله‌ها و غلط‌های تایپی ویراستاری خواهد شد.

شرایط:
-قصه‌ها باید واقعی باشند و نه زاییده‌ی تخیل
-طول قصه‌ها می‌تواند از یک پاراگراف تا دو صفحه باشد
-قصه‌ها را به ای میل وبلاگ بفرستید:soudiashrafi@gmail.com
-اگر قصه‌ها را با نام اصلی‌تان می‌فرستید، لطفن ذکر کنید که می‌خواهید نام‌‌‌تان محفوظ بماند یا نه؟
-هدف این پروژه، اصالت دادن به درک واقعیت زندگی ایرانی‌ست، تا جایی که ممکن است محدوده‌ی زمانی و اسامی مکان‌های عمومی (شهر، منطقه، خیابان)‌ قصه‌‌هایتان را حفظ کنید. 
-اگر برای تایپ کردن مشکل دارید می توانید قصه‌ها را اسکن و ای‌میل کنید


با سپاس از دوست هنرمندم آریو مشایخی که بی دریغ آثار هنری‌اش را برای لوگوی موقت در اختیارم گذاشت. آدرس سایت آریو: http://www.ario.cc/


برای خواندن قصه‌های رسیده روی عنوان (پروژه ی ‌قصه‌گویی ایرانی) در بخش ساید‌بار کلیک کنید. مشتاق خواندن نظرات شما هستم. لطفن اگر نظری دارید ای میل کنید.

با سپاس، سودابه اشرفی